Atrask kaimynines šalis. I C klasės mokinių, tėvelių ir auklėtojos pažintinė kelionė į Vroclavą

2023-06-23
Lina Činčiuvienė

Artėjant mokslo metų pabaigai, I C klasės mokiniai, auklėtoja ir tėveliai vykome į trijų dienų  pažintinę kelionę. Vroclave aplankėme seniausią Lenkijos zoologijos sodą, kuris  užima 33 ha teritoriją ir laiko beveik 10 500 gyvūnų, atstovaujančių 1 132 rūšims. Vroclavo zoologijos sodas yra labiausiai lankomas Lenkijoje ir penktas pagal dydį Europoje. Nepaliko abejingų Ksionžo pilis ir požeminis miestas, turėjęs būti fiurerio būstinė ir slėptuvė nuo  lėktuvų antskydžių. Požemyje nutiesti keliai, geležinkeliai, pastatyti tiltai.

Kitą dieną lankėme Osuvką. Šis požeminis miestas yra kalno šlaite, o gidas Zdzislaw Lazanowski dirba čia jau 25 metus. Virš galvų – apie 50 metrų kietos uolienos, tuneliai ir salės, kurių aukštis kai kur siekia 10 m, o ilgis 80 m. Visų laukė įdomi atrakcija – žemame neapšviestame požemio tunelyje plaukimas valtimi, ėjimas šlapiomis lentomis virš galvų įsikibus nutiestų virvių.

Trečią kelionės dieną aplankėme Raclavicų mūšio panoramą. Tai didžiulis XIX amžiaus paveikslas, kurio aukštis siekia 15 metrų, o ilgis net 114 metrų. Šis unikalus panoramos meno kūrinys yra apvalios formos pastate, specialioje tam skirtoje patalpoje, kurioje pridėti  papildomi efektai, pvz., šviesa ir dirbtinis reljefas, todėl stebėtojas būdamas  patalpoje jaučiasi tarsi čia iš tikrųjų vyktų mūšis. Vėliau vaikščiojome po miestą. Visus sužavėjo Vroclavo senamiestis. Vaikščiodami  žavingomis senamiesčio gatvelėmis aplankėme miesto rotušę, esančią pačiame Vroclavo senamiesčio centre, Turgaus aikštę, universitetą. Laisvas laikas buvo skirtas tam, kad surastumėme kuo daugiau sprindžio dydžio nykštukų, kurie išsislapstę po visą Vroclavo centrą.

Nors iš kelionės grįžome šiek tiek pavargę, bet kupini įspūdžių ir gerų emocijų.