„Tiltai į vertybes“ – vertybėmis grįstas ugdymas

2025-01-08
Gimnazijos administracija
image image image image image image

2024-2025 mokslo metais 20 mokytojų iš Vilniaus šv. Jono Pauliaus II gimnazijos dalyvavo projekte, kurio tikslas buvo parodyti, kad pamokų metu svarbu ne tik perduoti žinias ir ugdyti kompetencijas, bet ir ugdyti tokias vertybes kaip bendruomeniškumas, atsakingumas, sąžiningumas, kūrybiškumas, kritinis mąstymas, savimonė, drąsa, saugumas, diskusija.

Esminis projekto pagrindas yra K'IDS programa – originali Holistinio mąstymo centro veikla. Ją sukūrė mokytojai mokytojams ir yra moderni metodinės ir didaktinės pagalbos forma. K'IDS tikslas – įtraukti humanistinį aspektą į mokyklų programas pagal dabartinę pagrindinę mokymo programą. Toks požiūris leidžia mokiniams ne tik gilinti žinias įvairiose srityse, bet ir ugdyti socialinius bei emocinius įgūdžius, būtinus funkcionuojant globalioje bendruomenėje.
Programos prielaida paprasta – mokykla yra ta vieta, kurioje mokome vertybių. Programa orientuota į vertybes ir kompetencijas, kurių turėtų mokyti mokyklos.

Mes mokome vertybių

Vykdydami projektą „Tiltai į vertybes“ organizatoriai planavo vesti seminarus, o vėliau sukurti tarpdisciplininius mokytojų mokymo scenarijus, kurie praturtins jaunimo ugdymą. Mokytojai buvo mokomi tarpdalykinio mokymo ugdant kritinį mąstymą ir naudojant reflektyviąją praktiką kasdieniame mokymo darbe.
K'IDS dvasia vedamomis pamokomis, be kita ko, buvo siekiama lavinti loginį mąstymą ir gebėjimą analizuoti problemas, derinti teoriją su praktika ir realiu gyvenimu, skatinti mokinius daryti išvadas ir apmąstymus, taip pat kurti humanistinėmis vertybėmis grįstus ryšius.

Ar pavyko?

Projektas truko tik vieną ketvirtį ir tiek Holistic Think Tank, tiek Vilniaus šv. Jono Pauliaus II gimnazija dėjo visas pastangas, kad išnaudotų šį laiką. Pavyko baigti stacionarius mokymus ir internetines dirbtuves, o darbo rezultatas – mokytojų parengti pamokų planai ir ataskaita, kurioje apibendrinamas mokytojų darbas apie jų pačių praktiką.

Ponia Diana Judkevič sakė: „Didžiausias iššūkis buvo suvaldyti mokinių emocijas debatų metu. Kai kurie mokiniai į temą žiūrėjo pernelyg emocionaliai, todėl man reikėjo nuolatos įsikišti, kad išlaikyčiau tinkamą dialogo kultūrą“.


Ponia Bożena Korvin-Piotrovska pabrėžė: „Dirbdama su mokiniais mane nustebino studentų įsitraukimas į kriptografijos temą, ypač kai aptarėme Enigma šifro sulaužymo būdą. Jų smalsumas ir klausimai, susiję su Rejewskio ir jo komandos naudojamomis technologijomis, parodė, kiek jie domėjosi istorija, susijusia su šiuolaikinėmis technologijomis ir matematika“.


Kviečiame apsilankyti projekto svetainėje, kurioje rasite projekto medžiagą: https://mosty.holisticthinktank.com/


***
Dalinai finansuoja Lenkų kalbos plėtros institutas (lenk. Instytut Rozwoju Języka Polskiego iš Švietimo ministrijos (lenk. Ministerstwo Edukacji Narodowej) lėšų.

Programos pavadinimas: Parama veiklai, kuria siekiama kelti lenkų mokytojų kvalifikaciją užsienyje (len. : Wsparcie działań na rzecz podnoszenia kwalifikacji nauczycieli polonijnych i polskich za granicą).

Užduoties pavadinimas: Tiltai į vertybes. Seminarai lenkakalbiams mokytojams (lenk. Mosty do wartości. Warsztaty dla nauczycieli polonijnych).